De universella lagarna

 

Stundtals tvivlar jag på att jag vet vad jag håller på med. Så var det en dag förra veckan. ”Finns det ingen enkel sammanfattning av hur man på bästa sätt klarar av att leva detta liv?” undrade jag. Jag gick till bokhyllan, drog ut en slumpmässigt vald bok och slog upp en sida på måfå. Häpnade.

 

Rubriken på sidan var; De universella lagarna. Här är en kort sammanfattning.

Se där! Svar direkt. Jag hade läst boken för flera år sedan men naturligtvis glömt bort detta. Mitt övermedvetna hade tydligen ändå full koll.

 

Vill ni också veta? Då kan jag dela med mig av min upptäckt;

 

De universella lagarna.


En kort sammanfattning.

 

  • Den karmiska lagen (den viktigaste lagen). Varje tanke, ord, handling och känsla ger upphov till karma som du måste rena.
  • Vishetens lag. Inse vad du kan påverka och vad du inte har makt att förändra.

  • Evolutionslagen. Vägen till visdom går genom andlig utveckling.

  • Den vibrerande energins lag. Ingenting är statiskt; allting förändras.

  • Samhörighetslagen. Vi är alla ett.

  • Kärlekens lag. Vi är här för att älska; kärleken är svaret på allt.

  • Den rikliga tillgångens lag. Universum ger oss obegränsat överflöd.

  • Den gudomliga ordningens lag. Förlita dig på att det finns en gudomlig plan som verkar i universum.

  • Tacksamhetens lag. Ta ingenting för givet och var tacksam för allting.

  • Jämnviktens lag. Hylla universums perfektion.

  • Manifestationslagen. Det du tänker blir till din verklighet.

  • Begränsningslagen. För att nå Dharma krävs det att man gör sig fri från sina beroenden och bindningar.

  • Attitydlagen. Din inställning till dig själv och till andra ger upphov till karma.

  • Acceptanslagen. Du påverkas av det du gör motstånd mot.

  • Tvåfaldighetslagen. Universum består av motsatta krafter – yin/yang, mörker/ljus, manligt/kvinnligt.

  • Treenighetslagen. Vi består av tre element – sinne, kropp och själ – som måste fungera i harmoni.

  • Dragningskraftens lag. Du drar till dig det du är.

  • Gudomlighetens lag. Vi är här för att förstå vår gudomlighet.

  • Cyklernas lag. Livet består av olika skeden, under vilka vi når ny mevetenhet.

  • Ödets lag. De erfarenheter du gör formar ditt öde.

  • Dharma-lagen. Vi måste rätta oss efter de högsta tingens ordning och fullfölja vårt uppdrag.

Om vi vill nå frid och stabilitet måste vi vara uppmärksamma på dessa lagar och göra dem till en del av vår vardag. Vår framtid väntar på oss.

 

(Carmen Harra, Tolka ditt öde, sid 139-141).

Så. Nu vet ni också hur man ska göra. Lätt som en plätt, eller hur?

 

 

 

// Lena


www.DeaDia.nu

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fantastiska lagar, dessa ska jag ha i åtanke när jag ställer mig en liknande fråga.

Detta inlägget kom verkligen passande, och många av lagarna ska jag försöka leva efter.

Ses ikväll!

Kram.

2012-02-27 @ 17:21:10
URL: http://stenersblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0