Constructed beauty

Det händer väldigt sällan att jag målar blommor. Nu har jag gjort det. Näckrosor, till och med. Kanske berodde det på att det var snöglopp och isande vindar ute den dagen, eller så var det bara vår-längtan till min älskade brygga vid kolonistugan vid Svartån som orsakade det.

 

Hur som helst, näckrosor blev det. I pastellfärger dessutom... Alldeles för mycket gull-gull. Jag var tvungen att göra något åt saken. I bland tar jag kolkrita och tecknar ovanpå färgen, och det gjorde jag i dag. Ritade streck, skissliknande. Ville få det att se ut som en ritning, som skulle visa att näckrosorna bara var en konstruktion. Mitt motstånd mot att måla blommor ligger nog i känslan av att naturens skönhet inte kan, inte behöver överträffas av mig.

 

 

// Lena


www.DeaDia.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0